Jag är tilllbaka..:-Våran egen världsmästare har kommit till oss!

Nu är min semester över (en lång sådan) och jag hade tänkt återgå till mitt skrivande.
Mitt första inlägg kommer därför handla om det jag håller varmast om hjärtat: Bowling.

Bowlingen går kanon. Den har fått en rejäl uppsving. Min klubb Karlskrona BK ligger på kvalplats till Allsvenskan.
Hela klubben törstar efter mer.
Men varför?
Jo, anledningen till det stavas B-L-I-X-T, Martin Blixt. Världsmästaren som hittat sig själv och gjort det ända rätta. Flyttat med en av Europas och Sveriges bästa dambowlare hem till Staun.

image29
Vår käre Martin Blixt i mittens Centrum nedersta raden. När Sverige tog guld 1999 i VM.

Alla i klubben har blivit superengagerade. Det tränas som aldrig förr, material inköps och ses över men inte minst så har alla gjort bättre resultat ifrån sig.

Då jag själv för närvarande har presterat att snitta 205 poäng per serie så är jag en av alla som har ökat rejält.
Och det här är bara början. Vi håller på att formera en superklubb!

Tack Martin!
Tack KBK!


Nu snurrar kloten vår väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0