SM-final på lördag!!!

På lördag är det Sm-final i Bowling.
Och i den ädlaste klassen A-SM spelar min käre vän och klubbkamrat Beng-Åke Mattson.
Han spelar för Karlskrona BK tillhörande div.1.
I kvalet till finalerna slog han till med otroliga 2045 poäng på 8 serier vilket är ca. 255 i snitt per serie.(svenskt rekord)
För er som inte kan bowling kan jag ju säga att det är att ungefär slå strike 8 gånger av 10.
Försök göra om det 8 serier i rad!
Tyvärr blev han av med sitt svensk rekord 2 veckor senare.
Men på lördag ska han skrälla igen. Berra som han kallas i bowlingkretsar är en rutinerad bowlare som har kapacitet att spela för vilket lag som hellst i elitserien. Men han är vårt kära Karlskrona BK troget. Det tackar vi han för.

image13
Bengt-Åke "Berra" Mattsson som man är van att se honom.


Andreas Andreasson, eller Lill-Biffen som han oxå kallas har kvalat in till finalen i B-SM. Han spelar också för Karlskrona BK. Efter ett uppehåll på 5 år från bowlingen gjorde han comeback och har redan slagit sig in i A-laget och nu ska han också få uppleva sin första SM-Final.


Jag håller tummarna för mina lagkamrater i helgen!
Oavsett hur det går för dem så har de redan presterat nått fantastiskt!

Jag återkommer efter helgen med resultaten och en eventuell intervju med någon av dem.

Så länge klotet är runt så kan allt hända!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Marcus Berndts mamma spelade i SVENSKA landslaget inte i Österrikes.

2007-05-31 @ 19:43:43
Postat av: petersport

Blev en miss där. Rättat. Tack för din tillrättavisning...
Mvh
PeterSport.

2007-05-31 @ 20:18:31
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: Bulan

Lill biff heter anders andreasson o inget annat.

2007-06-02 @ 00:14:39
Postat av: Linn

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-11 @ 08:14:48
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0