Mina första kommentarer om lite aktuella saker i idrottsvärlden just nu.

Zlatan, Zlatan och åter igen Zlatan. Man måste sluta inse, det kommer aldrig att ta slut. Det kommer alltid att finnas rubriker om Zlatan så länge han existerar. All uppståndelse kring intervjun och den där bilden med Moggi är inget att bry sig om. Älska det han gör på planen istället. Skit i vad han gör vid sidan om. Det är min personliga åsikt.


Allsvenskan är jämnare än någonsin vilket är ett bevis på att vi svenskar glider längre och längre ifrån fotbollseuropas toppar. Vi har många hemvändare..men spelkvaliten är för ofta för dålig. Visst vi har toppar då vi kan rubba jättarna (Djurgården-Juventus 2-2 i CL-kvalet för något år sedan) men ofta...allt för ofta är spelkvaliten på tok för dåligt. Att nämna är Malmö-Gefle 1-1 igår. Det är en match som de borde leka hem..men åter igen en svag insats.Malmö har på pappret ett bra lag men de underpresterar gång på gång. Har svenska fotbollsklubbar inte hört talas om psykologer? eller har de bara glömt att använda sig av dem. De är välbetalda proffs våra fotbollpelare. De ska kunna hantera favoritskap och motgångar som kommer för alla lag någon gång.
Jag kan presentera för er att jag är en äkta järnkamin dvs. Djurgårdare. Men jag är neutral i mitt skrivande. Min tippning på vem som tar hem allsvenskan i år är Ellos, jag menar Elfsborg. Tittade på Anders Svensson igår som modell för ellos. kanske ingår i kontraktet. vem vet? för er som vill titta(www.ellos.se). Åter till Elfsborg. De har harmoni i truppen som inga andra har. De strålar av glädje om dem och självförtroendet kan inte bli bättre. Och en viss Anders som dominerar gång på gång i allsvenskan. Det är nog hans topp, att prestera i den svenska ligan.


DAMFOTBOLL. Det heter damfotboll och det heter fotboll enligt min mening. Jag vet att jag kommer att få många arga synpunkter på det här men det är två olika sporter. Visst reglerna är likadana. det går ut på att göra mer mål än motståndarlaget..men jag säger att på planen är det olika sporter. Damerna är inte i närheten av vad herrarna är. Visst, jag har inget emot damfotboll, absolut inte, så länger de slutar gnälla och jämföra de båda idrotterna. Jag tar bara som ett exempel på hur damerna är jämfört med herrarna(pojkarna).
För några år sedan när Trion spelade i damernas allsvenska så var det en försäsongs match. De matchades mot Nättrabys P16-lag(Nättrabys a-lag låg då i div.5)
Vad slutade matchen då?
Jo, 6-0 till nättrabys moppepojkar!
Jag tycker det säger rätt mycket om skillnaden.
Sen tycker jag det kan vara kul och se världsartister som Marta springa runt och leka bort små finniga fjortonåringar med hästsvans på planen.
Men snälla, sluta jämföra herrar o damer. Det är och kommer förbli två olika idrotter.



Franska Öppna i tennis ligger vid dörren och det blir väl en drömfinal som vanligt mellan jättarna Nadal och Federer. Nadal som hade vunnit 81 raka matcher på grus inann Federer bröt sviten, är jättefavorit. Är det ens intressant o kolla på? Jag tycker inte det. Det skulle isåfall vara att se våra kära svenskar åka ut lika snabbt som en 15 åring gör ifrån krogen!


Carolina Cüft vann som vanligt igen i Götzig. Men det intressanta var 2 an i tävlingen. Den kvinnan vilket jag inte ens tänker nämna namnet på eftersom hon inte förtjänar det, var dopningsavstängd under 2005. Vad ska man säga? Hur fan kan man låta en sådan tävla igen? Jag blir så lack när jag läser om sånt. Här tränar Carro och stora delar av eliten dag som natt för att sedan nästan bli slagen på mållinjen av en fuskare. Det är så irriterande.
De borde vara en heltidsavstängning på de som dopat sig!!
Ut med fuskarna!

Tippar att Göteborg vinner med 2-1 mot GAIS och att Djurgården vinner med 1-0 mot AIK.



Det här var min första lilla inlägg om lite reflektioner i dagens idrottsvärld.
Hoppas ni tycker om läsningen och lämna gärna kommentarer. Ska försöka
Skriva lite varje dag. så välkomna tillbaka!
Tack för att ni tog er tid att läsa det jag skrivit.

Med varma hälsningar från Blekinge

Peter, PeterSport


Kommentarer
Postat av: Berra

Nice blogg knifur.
Kan inte annat än att hålla med om spelkvaliten i allsvenskan,va fan dom tränar lika mycket som vilken proffsklubb som helst ute i europa men så fort dom ska ta emot bolluslingen så studsar den iväg fyra meter!!!!!Men dom orkar nog springa fyra maror i rad men ge dom en boll så klarar dom inte fyra meter!
Ha det,så syns vi på årsmötet.

2007-05-28 @ 19:35:57
Postat av: BARONEN

Roligt att en ´vältränad´ bowlare kritiserar andra sportare, ska
vi ut o ta en nypa ´luft´ ?? Ha de, Prince Light

2007-05-28 @ 23:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0