Måste kritisera förbundskaptenen när jag äntligen får chansen.

Nu när jag får chansen så måste jag kritisera vår grymt tråkiga förbundskapten Lars Lagerbäck.
Han är en av de fegaste ledarna jag sett. Under alla år som förbundskapten för vårt kära landslag i fotboll så har han alltid valt att köra den defensiva taktiken. Alla uttagningar slutar med den lite mer defensiva Anders Svensson på mittfältet istället för den eminenta oxen Kim Källström. Anders Svensson har visat att han inte håller internationellt, därför spelar han i Sverige. Kim Källström däremot spelar i en av europas bästa klubbar, Lyon. Det säger rätt mycket.
Lagerbäck gör alltid alla förändringar för sent i en match som vi håller på att förlora. Han vågar inte chansa på att sätta in en brutaloffensiv när det är mål som vi ju behöver.
Är han rädd för att vinna?
Nej, han är rädd för att förlora med ännu större siffror.
Han förlorar hellre en match med 1-0 än att förlora med 3-0. Att chansa och vinna matchen har aldrig varit något alternativ för honom.
Jag tycker vi behöver en man med attityd!!
Zlatan har kommit långt på sin kaxighet.
Kanske borde vi ha en förbundskapten som också visar lite stake, inte bara en förbundskapten som nöjer sig med att kvala in oss till de stora turneringarna, utan också vill att vi ska prestera när vi väl är där!


image11

En fegis enligt mitt tycke.

Kommentarer
Postat av: tommy mattsson

När Zlatan uträttar något vettigt i landslaget kan han kanske vara kaxig. Men Zlatan spelar bara för sig själv och snart tror han att han är större än både laget och fotbollen i stort. Bojkotta rövhålet!!!!

2007-05-30 @ 14:18:00
Postat av: petersport

Det var kanske lite att ta i Tommy.
Anledningen till att Zlatan inte spelar bra i landslaget är att sverige spelar som de gör. De måste ju spela efter en modell som passar våra svenska storstjärnor. Låt Zlatan spela så som han spelar i Inter!

2007-05-30 @ 14:52:28
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: Calvin

Eftersom Kim ALDRIG presterat något i landslaget så är det en självklarhet att han ska nöta bänk. Hans säsong i Lyon har varit allt annat än lysande, och de enda gångerna han spelat från start är när tränaren valt att vila sina bästa spelare inför större matcher.
Anders är en dryg jävel som jag verkligen inte gillar. Men i Allsvenskan är han grymt underskattad och han är bra mycket bättre i Elfsborg än vad Kim någonsin var i Djurgården.
Att sedan klaga på Lagerbäck är också bara dumt. Vad har han misslyckats med? Han har tagit oss till varenda mästerskap.
Men ni kritiker får gärna berätta vem ni skulle vilja ha som ersättare? Och säg inte Svennis.

2007-05-30 @ 15:46:34
Postat av: petersport

Det var detta jag ville med inlägget. Att skapa en debatt.
Jag ber om en förbundskapten som vågar visa känslor.
En Solari hade inte varit fel. En Gus Hiddink?
Kim kom till en klubb där det redans fanns bra alternativ på hans posittion. Därför får han svårt att ta en plats. Bör kanske byta klubb till nästa säsong?
Varför inte Herenveen som alla andra svenskar.

2007-05-30 @ 16:14:18
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: petersport

Blir bara tvungen och säga dettta.
- Jag skulle kunna tänka mig Svennis!

2007-05-30 @ 16:15:12
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: Calvin

Sverige styrs av Jantelagen där det är förbjudet att visa känslor. Kolla bara hur vilken bild det svenska folket har av Zlatan. Hade vi haft en tränare som hela tiden våga säga vad han tycker hade han blivit halsduken på direkten.
PSV är ett bra alternativ för Kim. Heerenveen är ett för stort steg tillbaka.

2007-05-30 @ 17:52:25
Postat av: petersport

det är mkt sant...sverige är så tråkigt och slätstruket.
Han måste gå till en klubb där han e tänkt för startelvan om han är hel.

2007-05-30 @ 18:14:08
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: Baronen

Först så måse jag hålla med T.Mattson till fullo, och hade jag varit Lagerbäck och det utalandet stämmer om: ´i helvete heller´m.m ang avstängningen så hade han inte satt sin fot i mitt landslag mer ! Så där (om det stämmer) är L.Lagerbäck feg ! Vi pratar inte Ronaldinho i form här, vi pratar Zlatan ! Visst är han bra, men 1 man ska inte få helt fria tyglar bara för han kan ´klacka´ ! Sen är det som G. Strömberg sa i TV, det beror på hur det tas i gruppen, är det inte förankrat i gruppen är det väldigt svårt ! Men Zlatan hade inte varit med i min starelva mot Danmark, anfallet är ju enklast för oss lekmän att ha en åsikt om i denna match (jag skriver oss, för jag tror inte någon gått tränar kurs ! korrekta mig) ! Till sist, kom nu inte o kalla mig ´jante´ eller ´Svenneälskare´ om Zlatan för attityd behöver inte vara att man är en jävla typ utåt sett i media o då mot FOLKET som han spelar för ! Hur han är privat skiter jag i, och har därför inga åsikter om det !

2007-05-31 @ 13:40:48
Postat av: Calvin

Baronen->
Han kom 1 timme försent till en kvällssamling, där han varit ute och firat en födelsedag utan att förtära någon alkohol. Ta en diskussion istället för att slänga ut dom.
Ge upp er jävla jantelag och låt spelare som Zlatan särbehandlas. Det är så det funkar i RIKTIGA fotbollseuropa.

2007-05-31 @ 14:10:22
Postat av: petersport

När jag skrev "kaxig" menar jag inte att vara en jäkla idiot rent ut sagt, utan att våga vara lite kaxig och sticka ut hakan och säga. -Jag är bäst.
Zlatan ska inte och kommer heller inte att starta i matchen på lördag.

2007-05-31 @ 14:11:18
URL: http://petersport.blogg.se
Postat av: petersport

Sen vet man ju inte om det stämmer som Zlatan säger. Men jag väljer att tro på Zlatan i det läget och också inse hur äckligt försvenskad Lagerbäck är.

2007-05-31 @ 14:13:01
URL: http://petersport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0