Gammal är bäst!

Jonas Björkman fortsätter att försvara de svenska färgerna i franska öppna i tennisen.
Efter ännu en 5-sets vinst som han vinner efter att åter igen hämtat upp 0-2 underläge.
Han är fan fantastisk den där gamla rangliga gubben. När man hör hans namn tänker man, lever han är??
Det mer osannolika är att han inte vunnit en grusmatch på 3 år. Nu har han vunnit 2 raka och är klar för 3e omgången.

image17
Kämpar vidare trots att han snart är 100 år gammal.


Fantastiskt! Osannolikt!
På lördag väntar 3e omgånge. Men redan på fredag så spelar han dubbel och siktar på att ta en 3e raka titel.
Jag är helt hundra på att han kommer att åka ur tävlingen på lördag i singelturneringen efter att vara helt trött efter dubbeln. Så hans motsåndare kommer att få en tämligen enkel match pch vinna i 3 raka set. Men Björkman och hans partner vinner dubbeln över en 5-setare mot bröderna Bryant.

Notice: Även Simon Aspelin är kvar i dubbeln.



Världens snart största affishnamn inom ishockeyn är den 19 år unge Sidney Crosby.
Han är för bra för att vara sann alltså. Han kommer bli större än vår egen Foppa.
Nu har han utsetts till ny lagkapten i Pittsburg vilket är den yngsta nånsin i nhl-historien att bära
tröjan som har bokstaven C på som står för "captain".
Den snabba och ettriga Kanadensaren har bara börjat sin show, tro mej!
Önskar jag kunde få en tiondel av hans månadslön. Då hade jag varit stormrik.
Jag får väl fortsätta att drömma vidare.

image18
Så het är Crosby just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0