Som julafton en tidig sommarkväll.

Det ser ut som att det blir en drömelva som spelar mot danskarna ikväll.
Jag sprang ett glädjevarv i lägenheten av lycka då jag hör att det verkar som om att Sverige kommer att mönstra laget med det bästa vi har för tillfället. Största positiva nyheten är att Lagerbäck kanske har slutat att var den trygga Lagerbäck utan att han nu vågar chansa lite mer. Zlatan spelar från start enligt ryktena, "Chippen" likaså och även Anders Svenssons skadeproblem verkar ha gått över.
Det betyder att vi kommer vara grymma ikväll. För jag vet. Jag har den känslan i kroppen att när Zlatan ler, då kommer vi att också le framför våra tv-apparater ikväll. Zlatan kommer att ge oss det vi vill ha. En seger som vi tar med oss sjungandes tillbaka över sundet.
Ikväll är det Zlatan mot Danmark. Lita på mig. Zlatan kommer bjuda på en sprakande show.  Magkänslan säger att Zlatan gör 2 mål, Elmander 1 och Sverige vinner med 3-1. Jag tippade tidigare delad pott. Men nu kommer Sverige går för fullt. Zlatan kommer trolla, "Chippen" kommer springa som ett tåg på kanten, Ljungberg kommer trilla som aldrig förr och mellberg kommer agera mur i försvaret.
Det är ikväll det händer, i Parken i Köpenhamn.
Sverige tar 3 poäng.
Det kan man inte missa.
Festen börjar kl.20.00

Den enda jag saknar är Källström.

image21
Förbered er för Zlatan Show!


Kommentarer
Postat av: tommy mattsson

Idag är det upp till bevis för den självutnämnde guden Zlatan. Gör han en bra match ikväll kommer jag att ta av mig mössan och be om ursäkt för alla hårda ord men jag tror tyvärr inte detta.
P.s 31:a blev Berra fullt godkänt tycker jag.

2007-06-02 @ 12:54:16
Postat av: petersport

Jag hoppas och tror att du har fel Tommy. Det återstår att se ikväll vem som har rätt.
Absolut. Berra ska vara kanonnöjd med sin SM-insats. Kanske lite svårt o vara det just nu. Men när han ser tillbaka på sitt "äventyr" så är jag säker på att han e nöjd.

2007-06-02 @ 12:58:11
URL: http://petersport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0