Hata inte idioten, hata idioten!

Hata inte idioten, hata idioten!

Och med det menar jag att det är Poulsen som ska hängas, inte supporten som löpte amok.
Hade det inte varit för Poulsens brutala sving på Rosenberg så hade aldrig den efterföljande händelsen hänt.
Poulsen representerar ett landslag, ett folk. hans familj och inte minst han själv.
En välbetalad, överbetald spelare i mina ögon ska inte behöva bete sig såhär.
Nu hoppas jag UEFA äntligen tar tag i detta och gör en tydlig markering i domen mot honom.

Matchen i sig var både fantastisk och stundtals fruktansvärd.
3-0 till Sverige både chockade och blåste mig av stolen. Aldrig hade jag kunnat tänka mig detta scenario i Parken efter bara ca. 30 minuter spelade-
Sen blir Sverige alldeles bekväma och slarvar sig till 3-2 och det är match igen.
Jag visste att 3-2 skulle betyda en orkan under danskarnas vingar och att kvitteringen skulle komma.
3-3 målet kom också.
Resten är historia.

Danmark, tacka Poulsen för era 2 förlorade poäng!
Visst, jag fördömer supportens idioti men det var den röde spelaren i Danmark som utlöste allt.
Det var han som fick rött kort, som fick idiotin inom supportren att ta vid.

En liten hälsning från Sverige till Danmark.
Tack Poulsen!

image23
Boxning eller fotboll. Bestäm dig Christian.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0