Dags att sätta stopp.

Jag tycker att det är dags att vi börjar disskutera de där farliga sporterna som skördar liv.
Jag tänker då främst på han som avled nu i veckan i en Speedway olycka.
Ska man tillåta en sport där det var och varannan vecka händer olyckor som ger skador, ibland livshotande och dödsfall?
Man har ju inte tillåtit proffsboxning i Sverige, ska man då tillåta speedway  som är ännu farligare?

När jag tänker på sporter som skördar liv så kommer man ju direkt att tänka på Dakar-rallyt där man åker på sanddyner i tusentals mil i stekande hetta. Där förekommer det minst ett dödfall varje år. Kan inte förstå vilka idioter som bestämmer att det ska få fortsätta så år ut och år in.
Hur kan man tillåta det?
Helt obegripligt.

Dags att se över våra sporter i världen.
Vilka borde få finnas och vilka borde inte få finnas kvar pga risken för olyckor och liknande som kan leda till döden?

image25
Dakar-Rallyt som skördar många liv.

Kommentarer
Postat av: Baronen

Ja man kan ju alltid diskutera sporter och hur farliga är dom !? Procentuellt kanske det finns farligare sporter än typ kampsporter boxning m.m som går UT på att skada (slå ut) en annan person ! Men typ som nu så går ju inte speedway ut på att ´köra in i staketet´ så att säga ! Det är ju inte ´minst gånger i staket vinner´, eller ju ´groggigare´ man är efter ´staket träffar´ så förlorar man !?? Men jag säger att är det boxning på tv så tittar jag, så det är en klurig fråga du slänger ur dig !! B

2007-06-09 @ 18:20:34
Postat av: Anonym

Ja mest skador har ju hockeyn så då är det väl på sin plats att förbjuda den sporten.

2007-06-10 @ 21:33:40
Postat av: incognito

Vilken storebrorsmentalitet du har. Finns det folk som vill utöva något så kan man väl inte förbjuda det bara för att det är riskfyllt.

2007-08-25 @ 15:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0