Dagen innan händer det saker...

Dagen innan den viktiga kvalmatchen mot de röda pölsena i Parken så händer det saker på vår spelarfront.
Anders Svensson har nu missat 2 raka träningar och spel på lördag är nu ytterst osäkert.
Vissa är oroliga om vem som ska kunna ta hans plats när Källström är skadad. Men jag ä faktiskt inte ett dugg orolig. Vi har en pånyttfödd Kennedy som skriivt på för Ajax. Skulle inte han platsa?
Vi har en viss Daniel Andersson som dominerar på mittfältet i vår inhemska liga. Skulle inte han klara av uppgiften att avärja några hungriga danskar?
Mitt tips är att det blir Andersson som spelar och inte Svensson. Kennedy i all ära men du är helt enkelt för grön i landslaget ännu.
Sverige har ett lag som kan pressa de flesta lag i världen när de spelar som bäst och har alla stjärnor disponibla.
Så jag är inte ett dugg orolig. Men jag tror att det kommer sluta 1-1 och glödhete Elmander gör svenskarnas mål.
Mittfältsmotorn Poulsen gör danskarnas. Jag tror att det kommer att bli en kanske tam andra halvlek där både lagen bara bevakar sitt resultat för jag vet att både Sverige och Danmark är nöjda med en poäng i denna mycket svåra match. Och en match som ingen vill förlora slutar oftast med delad pott.

image19
För grön i blågult för att få chansen i Parken.

Kommentarer
Postat av: MN

Bara i Sverige kan en spelare som är 26 år och precis skrivit på ett fyraårskontrakt med Ajax anses vara för grön i jämförelse med en hemvändanade, nedvarvande sidleds-spelare, vars största merit är att ha en äldre bror som var rätt skaplig en gång i forntiden...

2007-06-01 @ 14:26:41
Postat av: petersport

Jag håller fullständigt med dig. Att han är för grön för landslaget är inte min personliga åsikt. Däremot så är han "för grön" för landslaget enligt landslaget själva. Det är det som är så sjukt, det är bara i Sverige som det fungerar såhär.
Men nu blir det förmodligen Andersson eftersom han är en liten mer tråkspelare (defensiv), vilket passar mot danmark än Kennedy som spelar gladfotboll.
Återstår att se imorgon hur det blir. Mitt tips kvarstår. Daniel Andersson och inte Anders Svensson är hel, vilket jag inte tror!

2007-06-01 @ 14:32:05
URL: http://petersport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0